ABOUT ME

-

Today
-
Yesterday
-
Total
-
  • 싱글 핸들링이란? / 브라이언 트레이시 (Brian Tracy) - Day 09 of Day 100
    갑부되기 프로젝트/동기부여 모닝콜 2022. 4. 9. 22:39
    728x90

       Number one. Every minute spent in planning saves 10 minutes in execution or getting the job done. The most important thing you can do is plan your day preferably the night before. The first thing you do in the morning is, make a list of everything that you have to do that day. Writing down a list clarifies your thinking and forces you to think at a higher level. If you are working from a list, you increase your productivity and output by 25% on the first day. All successful people work from lists.

       첫 번째, 계획을 만들 때 사용된 1분은 실행 또는 작업을 끝내는 데 있어서 10분을 절약한다. 당신이 해야 할 가장 중요한 것은 다음날 계획을 전날 저녁에 만들어라. 아침에 가장 먼저 해야 할 일은 그날에 당신이 해야 할 일의 목록을 만드는 것이다. 목록을 작성하는 것은 당신의 생각을 명확하게 해 주고 더 높은 레벨의 생각을 하게 해 준다. 만약 당신이 목록에 따라서 일을 한다면, 당신의 생산성과 결과물이 첫날에 25% 증가할 것이다. 모든 성공한 사람들은 목록을 만들어 그대로 일을 한다.

     

       The second way that you can organize your day is to set priorities on your list before you begin. Don't just rush into it. Look over the list and apply the 80/20 rule. If you have 10 items to do on your list, two will be more valuable than the other eight put together. Sometimes it's the 90/10 rule. If you have 10 items on your list, one will be important more important than all the others put together.

       당신의 하루를 잘 정리하기 위한 두번째 방법은 하루를 시작하기 전에 그 리스트에서 우선순위를 설정하는 것이다. 모록들을 하려고 서두르지 마라. 목록들을 살펴보고 80/20 규칙을 적용해 보아라. 만약 10개의 목록이 있다면, 2개는 나머지 8개를 합한 것보다 더 중요할 것이다. 가끔씩은 90/10 규칙이 적용된다. 만약 10개의 목록이 있다면, 1 하는 나머지 9개를 합친 것보다 더 중요할 것이다. 

     

       Go down your list and ask yourself this question. 'If I could only do one thing on this list before I was called out of town for a month, what one task would I want to be sure to complete?' So, once you identify this task, that leads to the next way to organize your day is to begin immediately on your most important task and then stay with it until it's complete. This process is called "Single Handling." It's the most powerful success strategy that you can use in managing your time. You can actually increase your productivity by 50% by simply starting and completing your most important task first thing every day.

       목록들을 보고 자신에게 이 질문을 해보아라. '만약 한 달 동안 마을을 벗어나기 전에 그 목록에서 오직 한 가지만 할 수 있다면, 내가 확실하게 끝내기를 원하는 한 가지는 무엇인가?' 이 일을 명확하게 하면, 그것이 당신의 하루를 잘 정리하기 위한 다음 방법은 바로 시작하는 것이다. 당신의 가장 중요한 업무를 그리고는 그것을 완료할 때까지 붙들고 있는 거다. 이 과정을 "싱글 핸들링"이라고 한다. 당신이 시간을 관리 할 때, 사용할 수 있는 가장 강력한 성공 전략이다. 당신은 단지 먼저 가장 중요한 일을 매일 시작하고 끝냄으로써 당신의 생산성을 실제로 50%까지 증가시킬 수 있다.

     

       뭐든 주어진 것을 열심히 하는 것 보다 미리 할 일을 목록으로 작성하고 우선순위를 선발한 후 우선순위에 에너지를 집중하여 더 효율적으로 작업들을 완수해 가는 것입니다.

     

       모든 일에 앞서 목록을 작성하라.

       우선 순위에 따라 정리하라.

       그 중 가장 중요한 작업을 시작하고 완료해라.

     

    오늘의 명언


    켈리 최님의 동기부여 모닝콜을 보고 동영상의 내용과 제 생각을 적었습니다.

    https://youtu.be/gnbyAfEqSiw

     

    728x90
    반응형

    댓글

Designed by Tistory.